Na sledećem linku možete pronaći Opšte uslove pružanja usluge informacionog posrednika..
U slučaju da ste ugovor zaključili sa preduzećem e-Intelligence doo, u ispod opštim pravilima, svuda se “Privredno društvo Paragraf Lex doo Novi Sad, ul. Cara Lazara 36, Sremska Kamenica PIB 104830593” menja u” Privredno drustvo za softvrrske i druge usluzne delatnosti e Intelligence, Dalmatinska 12, Pib 108073515” , a u celom tekstu reč “Paragraf” se menja sa “e-Intelligence”.
Opštim pravilima i uslovima pretplate i korišćenja programa „KANCELARKO“ i njegovih modula (u daljem tekstu OPŠTA PRAVILA), Privrednog društva Paragraf Lex doo Novi Sad, ul. Cara Lazara 36, Sremska Kamenica PIB 104830593, (u daljem tekstu: Paragraf), regulišu se međusobna prava i obaveze između Paragrafa i njegovih pretplatnika kao ugovornih strana, potpisnica ugovora o pretplati na aplikaciju (softver) za elektronsko kancelarijsko poslovanje pod nazivom “KANCELARKO” sa sledećim modulima: e-delovodnik, e-fakture, e-rokovnik, Principal, e-Poštar, kao i svi budući moduli koji trenutno nisu razvijeni (u daljem tekstu KANCELARKO). Potpisivanjem ugovora/zaključnice pretplatnik odnosno korisnik potvrđuje da je upoznat i da prihvata OPŠTA PRAVILA.
Definisanje pojmova:
Moduli: posebne celine programa KANCELARKO koji se razlikuju po svojoj nameni i predmetu.
Pretplatnik: pravno ili fizičko lice koje je zaključilo Ugovor o pretplati (zaključnicu) za korišćenje aplikacije KANCELARKO, sa jednim ili više modula.
Korisnik: pravno ili fizičko lice kome pretplatnik omogući korišćenje svoje licence.
Komitent: pravno ili fizičko lice u čije ime i za čiji račun pretplatnik šalje i prima dokumente preko aplikacije KANCELARKO, i ima pristup već poslatim i primljenim dokumentima
Klijenti komitenta: pravno ili fizičko lice kome pretplatnik šalje ili od kojih dobija dokumente u ime i za račun svog komitenta.
(1)
Ukoliko je potpisan ugovor o pretplati (Zaključnica), pretplatnik se pretplaćuje na korišćenje aplikacije KANCELARKO pod uslovima iz ugovora. Pretplata počinje danom potpisivanja Zaključnice, odnosno, ukoliko se pretplatnik nije registrovao odmah, osmog dana od dana njenog potpisivanja. OPŠTA PRAVILA predstavljaju sastavni deo Zaključnice.
(2)
Pretplatniku koji ne plati iznos pretplate u roku navedenom u fakturi može biti onemogućen pristup i korišćenje aplikacije KANCELARKO, sve do momenta plaćanja.
(3)
Kancelarko uživa autorsko pravnu zaštitu na kojoj je autor isključivi nosilac svih imovinskih i moralnih autorskih prava, a Paragraf isključivi nosilac prava na ekonomsko iskorišćavanje u skladu sa Zakonom o autorskom i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011, 119/2012, 29/2016 - odluka US i 66/2019 dalje: ZASP). Pretplatnik na aplikaciju KANCELARKO ne stiče nikakva autorska prava na programu, niti će ih steći davanjem sugestija za unapređenje programa, primedbi na funkcionalnosti, komentare ili bilo kojih drugih povratnih informacija vezano za njegovo korišćenje a čijim prihvatanjem bi se unapredio program KANCELARKO, a ukoliko se takva prava steknu, ona se automatski pri njihovom nastajanju, trajno i u celosti prebacuju na Paragraf odnosno autora.
(4)
Pretplatnik se obavezuje da predmet pretplate koristi samo za svoje potrebe, u protivnom je dužan da Paragrafu nadoknadi štetu koja bi nastala usled nepoštovanja ove ugovorne obaveze.
(5)
Nakon isteka pretplatnog perioda iz zaključnice, pretplatnik može obnoviti pretplatu. Ukoliko pretplatnik ima više potpisanih zaključnica, obnova (za licence te zaključnice) se vrši nakon isteka svake pojedinačne zaključnice.
(6)
Email koji pretplatnik navede u zaključnici će se koristiti za zvaničnu korespodenciju između pretplatnika i Paragrafa, i obuhvata mogućnost obnove pretplate.
(7)
OPŠTA PRAVILA se odnose na sva lica koja koriste aplikaciju KANCELARKO po bilo kom osnovu, sa ili bez naknade. Pretplatnik je dužan upoznati sve korisnike licence sa ovim Opštim pravilima.
(8)
Paragraf ima pravo da u skladu sa svojim potrebama, bez saglasnosti pretplatnika/korisnika, vrši potrebne izmene na aplikaciji KANCELARKO. Paragraf je dužan da omogući pretplatniku besplatno preuzimanje novih verzija a koje je pretplatnik u obavezi da prihvati.
(9)
Intervencija na licenci pretplatnika KANCELARKA (povraćaj podataka, pitanja i druge situacije) Paragraf može vršiti samo na osnovu pismenog zahteva pretplatnika upućenog Paragrafu.
(10)
Pretplatnik kome je istekla pretplata, u periodu od naredna 3 meseca može da preuzme dokumenta iz KANCELARKA, nakon čega gubi pristup. Ukoliko u roku od dodatnih 15 meseci, reaktivira svoju licencu, obnovom pretplate, stiče mogućnost ponovnog pristupa postojećim podacima i dokumentima. Po proteku 18 meseci od dana isteka pretplate, licenca pretplatnika može biti obrisana bez mogućnosti reaktiviranja i povraćaja podataka tj. dokumenata. Na pismeni zahtev pretplatnika, Paragraf će izbrisati licencu, i pre isteka roka od 18 meseci, najkasnije u roku od 15 dana, izuzev dokumenata odnosno podataka primljenih i poslatih trećem licima putem funkcija koje sadrže moduli kao što su e-Fakture i e-Poštar, i mogući budući moduli. Isto tako, na pismeni zahtev pretplatnika, Paragraf će čuvati sve dokumente pretplatnika 11. godina od dana isteka pretplate.
(11)
U slučaju jednostranog raskida pretplate na aplikaciju KANCELARKO ili njegovih modula od strane pretplatnika, pretplatnik je dužan platiti odnosno Paragraf zadržati 20% od srazmerno preostalog dela sume pretplate, kao naknadu štete zbog prevremenog prekida pretplate.
(12)
Paragraf je slobodan da izabere mesto i lokaciju u zemlji i/ili inostranstvu na kojoj će podaci pretplatnika/korisnika biti pohranjeni i čuvani a koja mu istovremeno omogućavaju ispunjenje ove obaveze na najbezbedniji i ekonomski najisplatljiviji način. Aktuelne informacije o serveru se mogu naći na linku: Izveštaj o stanju servera kancelarko.rs
(13)
Paragraf se obavezuje da neće neovlašćeno ili protivno zakonskim propisima pristupati podacima dobijenim od pretplatnika/korisnika KANCELARKA odnosno prosleđivati dalje trećim licima van svoje organizacije, dobijene podatke od pretplatnika/korisnika aplikacije KANCELARKO osim u situacijama kada sam korisnik te podatke šalje trećim licima, svojim partnerima, kroz aplikaciju Kancelarko.
(14)
Pretplatnik na aplikaciju KANCELARKO je odgovoran za zakonito korišćenje, u okviru propisa Republike Srbije odnosno države u kojoj aplikaciju koristi te je u tom smislu zabranjeno koristiti ili popunjavati neki deo aplikacije ukoliko se time krše pozitivni propisi ili objaviti dokumente čiji sadržaj nije u skladu sa Zakonom odnosno je protivan nameni ove aplikacije ili ukoliko se zahteva prethodno pribavljanje odgovarajućih dozvola ili saglasnosti, da ih prethodno pribavi.
(15)
Paragraf ne preuzima nikakvu odgovornost ukoliko pretplatnik na KANCELARKA i njegove module, nakon prestanka pretplate, ne preuzme dokumenta koja je prema pozitivnom zakonodavstvu dužan da čuva i arhivira određeno vreme ili trajno.
(16)
Paragraf nije u obavezi da aplikaciju KANCELARKO ili bilo koje module, u okviru zaključene pretplate, koriguje, menja ili prilagođava u smislu integracije sa drugim softverima ili potrebama pretplatnika, po zahtevu pretplatnika. Eventualno prilagođavanje KANCELARKA i/ili modula u skladu sa posebnim pismenim zahtevom pretplatnika se može izvršiti uz posebno tarifiranje i dogovor oko takve usluge.
(17)
U cilju sprečavanja nastanka štete, a imajući u vidu da Kancelarko ne pruža uslugu pouzdanog elektronskog čuvanja, Društvo upoznaje Pretplatnika da se uneti podaci/dokumenti backup-uju jednom dnevno ali da savetuje Pretplatnika da pre unosa dokumenata/podataka u Kancelarka obezbedi svoj backup svih podataka kao i da ga ažurno čuva, a najmanje poslednjih 14 dana od dana unosa u Kancelarka, zbog mogućnih problema sa dnevni backup-om.
Pretplatnik se obavezuje da neće koristiti program na način da u njega stavlja podatke/dokumente koji usled otkrivanja ili gubitka mogu prouzrokovati veću štetu od vrednosti pretplate, a ukoliko to ipak uradi, obavezuje se da se pribavljanjem polise osiguranja osigura od štete koja može nastati na opisani način a koja je veća od iznosa pretplate.
Paragraf ne preuzima nikakvu odgovornost za bilo koji gubitak podataka bez obzira kako je nastao i nije odgovoran za bilo kakvu štetu koja eventualno nastane usled korišćenja Kancelarka, bez obzira na koji način je nastala.
Ukoliko Društvo ne može da izbegne odgovornost za nastalu štetu po osnovu zakona, Društvo odgovara maksimalno do vrednosti iznosa pretplate, koja nastane usled oktrivanja ili gubitka podataka/dokumenata , a za iznos štete iznad vrednosti pretplate, Pretplatnik se obavezuje da pribavi polisu osiguranja koja pokriva razliku vrednosti pretplate i nastale štete.
(18)
Aplikacija Kancelarko u svom obračunu unetih/zadatih numeričkih vrednosti kao i kod konverzija iz jedne valute u drugu, vrši zaokruživanje rezultata uvek na dve decimale.
(19)
Aplikacija KANCELARKO ne podržava postavljanje dokumenata koji potencijalno mogu predstavljati rizik za bezbednost ostalih dokumenata ili sistema. Aplikacija KANCELARKO može da podržava i neke nove ekstenzije dokumenata ukoliko one ne krše uslov bezbednosti. Izbor ovakvih novih ekstenzija dokumenata vrši Paragraf.
(20)
Maksimalna veličina pojedinačnog dokumenta koji se unosi u KANCELARKA može biti 100MB. Maksimalni kapacitet prostora licence za aplikaciju KANCELARKO koji korisnik može koristiti je 10GB-za sve module ukupno (bez obzira da li koristi 1 ili više modula). Pretplatnik može pismenim zahtevom tražiti proširenje kapaciteta licence. Dodatni prostor se posebno tarifira, prema zvaničnom cenovniku Paragrafa ili po dogovoru.
(21)
Paragraf preporučuje da se prilikom korišćenja aplikacije KANCELARKO koristi Google Chrome. S druge strane, ne preporučuje se korišćenje Internet Explorer-a za korišćenje aplikacije KANCELARKO.
(22)
Google Drive
Kancelarko omogućava povezivanje sa Google Drive servisom radi pregleda i manipulacije folderima i dokumentima smeštenim na korisnički nalog Google Drive-a. Povezivanje se vrši na taj način što se deo folder strukture korisničkog Google Drive-a povezuje sa postojećom folder strukturom Kancelarka, s tim što je Google Drive struktura dostupna isključivo ukoliko je korisnik koji ima privilegiju i ulogovan. Kancelarko omogućava administraciju, dostupnog povezanog, dela folder/dokument strukture Google Drive-a i to deljenje, pretraga, sortiranje, download, brisanje, pomeranje, kreiranje novih foldera i dokumenata. Ova adminstracija je moguća isključivo u okviru dostupne povezane google drive folder/dokument strukture.
(23)
Paragraf zadržava pravo izmena i/ili dopuna pravila. Izmenjena i/ili dopunjena pravila će se primenjivati na sve buduće pretplatnike i na pretplatnike koji su pre dana usvajanja novih pravila već zaključili pretplatu, tako što će Paragraf pretplatnika obavestiti o postojanju novih pravila pri čemu pretplatnik ukoliko nastavi korišćenje Kancelarka time izjavljuje saglasnost sa novim pravilima. Ukoliko odluči da zbog novih pravila otkaže pretplatu, srazmerna suma preostalom periodu pretplate će biti vraćena/umanjena od duga, bez neopravdanih umanjenja.
(24)
Obrada podataka o ličnosti vrši se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018), a podaci se prikupljaju u svrhu izvršenja ugovora i čuvaju se u zakonskim rokovima.
(25)
Pretplatnik je saglasan da Paragraf ima pravo na anonimno prikupljanje podataka u cilju statističke obrade, kao i daljeg unapređenja kvaliteta i kapaciteta programa.
(26)
Pretplatnik nema pravo da kupljenu licencu dalje prenosi bez izričite pisane saglasnosti Paragrafa.
POSEBNA PRAVILA ZA MODUL E-FAKTURE I E-POŠTAR
I.
Pretplatnik na aplikaciju KANCELARKO modul e-Fakture i e-Poštar, stiče mogućnost da u ime svojih komitenata šalje elektronske fakture njihovim klijentima. Klijentima komitenta aplikacija Kancelarko šalje obaveštenje u kojem piše koji subjekt i osoba iz tog subjekta im šalje dokument i/ili link za preuzimanje dokumenta.
Pretplatnik bira vrstu paketa na koju se pretplaćuje u zavisnosti od broja faktura i broja korisnika, s tim što se u broj faktura ne računaju ulazne fakture (osim ako su ručno dodate), odobravanja faktura, ni profakture, već se računaju izlazne: fakture, avansne fakture, knjižna zaduženja, knjižna odobrenja, storno dokumenti. Ukoliko pretplatnik prekorači svoj paket, Društvo mu može fakturisati prelazak u viši paket.
II.
Paragraf ne preuzima odgovornost za verodostojnost podataka koje je nosilac pretplate uneo u aplikaciju, a koje se kao takve dalje putem aplikacije Kancelarko dostavljaju trećim licima.
III.
Pretplatnik na aplikaciju Kancelarko, je dužan dostaviti pisano ovlašćenje Paragrafu da je ovlašćen od strane privrednog subjekta, potpisanog u ovlašćenju, da u njegovo ime šalje fakture i druge dokumente i koristi sve mogućnosti aplikacije. (autorizacija)
IV.
Pretplatnik na ove module je u obavezi da, odmah po otkazu ovlašćenja, od strane njegovog komitenta, za slanje/primanje odnosno pregled svih postojećih dokumenata obavesti Paragraf o toj činjenici.
V.
Ukoliko klijenti komitenta, kojima Pretplatnik Kancelarka šalje dokumenta kroz modul e-Fakture, postanu pretplatnici Kancelarka, mogu pristupiti svim svojim, do tada, dostavljenim dokumentima u svom korisničkom nalogu.
VI.
Ukoliko pretplatnik više ne sarađuje sa određenim komitentom za koga je slao fakture ili druge dokumente, nakon povlačenja ovlašćenja od strane komitenta, pretplatnik neće biti u mogućnosti pristupati fakturama koje je do tada poslao/primio, i sa time je saglasan.
VII.
Ukoliko se pretplatnik poveže sa nekim komitentom preko Kancelarka, moći će da vidi i sva njegova do tada primljena i poslata dokumenta putem Kancelarka. U tom slučaju, Pretplatnik garantuje Paragrafu da je za to pribavio saglasnot komitenta.
VIII.
Pretplatnici odnosno korisnici su saglasni da će dokumenta i prateće podatke uz dokumenta, koja su poslali u ime i za račun svog komitenta, biti vidljiva svim postojećim ili budućim pretplatnicima, kojima je odnosni komitent takođe dao ili će dati ovlašćenje, kao i subjektima sa kojima oni razmenjuju dokumenta preko ovog modula.
IX.
Pretplatnik se obavezuje da obezbedi validno ovlašćenje od svakog svog komitenta u čije ime i za čiji račun će koristiti sve mogućnosti aplikacije Kancelarko, i izjavljuje saglasnost da mu bude onemogućena dalja upotreba funkcionalnosti aplikacije u ime i za račun tog komitenta u slučaju raskida saradnje između pretplatnika i odnosnog komitenta. Ovlašćenje mora biti snadbeveno elektronskim potpisom ili pečatom i potpisom pretplatnikovog komitenta.
POSEBNA PRAVILA ZA MODUL PRINCIPAL
Opšta pravila programa Principal, kao tada samostalne aplikacije su sada Posebna pravila sada modula Principal, u okviru ovih opštih pravila programa Kancelarko i nalaze se na https://principal.rs/opsta-pravila
POSEBNA PRAVILA ZA SISTEM ELEKTRONSKIH FAKTURA (SEF)
I.
Sistem elektronskih faktura, kao novi institut u našem pravu propisan Zakonom o elektronskom fakturisanju, predstavlja informatičko-tehnološko rešenje kojim upravlja centralni informacioni posrednik, a preko koga se vrši: slanje, prijem, evidentiranje, obrada i čuvanje elektronskih faktura (funkcije).
Pod fakturama i propratnom dokumentacijom u smislu ovih pravila, smatraju se: (konačne) fakture, avansne fakture, dokument o storniranju, knjižna zaduženja, knjižna odobrenja i druga dokumentacija koja se šalje/prima putem SEF.
II.
Korisnik kome Pretplatnik dodeli privilegiju za modul e-Fakture, može da pristupi primljenim i poslatim fakturama, da šalje i prima nove fakture putem Kancelarka i na SEF kao i odobrava fakture primljene sa SEF.
III.
Pretplatniku je dostupna usluga korišćenja funkcija SEF putem Kancelarka, pod uslovom da se prethodno registrovao na SEF, preuzeo svoj API ključ za autentifikaciju (dalje: API ključ) i uneo ga na tačno određeno mesto u Kancelarku, kako bi povezao licencu Kancelarka sa svojim nalogom na SEF. Ukoliko Pretplatnik ne preduzme opisane korake, snosi sve štetne posledice koje iz toga mogu da proizađu, a pre svega, Kancelarko neće moći poslati fakture Pretplatnika putem SEF drugim korisnicima SEF.
IV.
Pretplatnik može unositi na svoju licencu Kancelarka i API ključeve komitenata za koje je ovlašćen, i snosi posledice na isti način kao u prethodnom članu. Pretplatnik je odgovoran za zakonito pribavljanje i postupanje sa svim API ključevima koje unese u Kancelarka. Po isteku/opozivu ovlašćenja za korišćenje API ključa nekog komitenta, Pretplatnik je dužan da bez odlaganja ukloni/izbriše API ključ iz Kancelarka.
U slučaju izmene API ključa, dužan je isti ažurirati u Kancelarku, ako želi da nastavi nesmetano korišćenje funkcija SEF.
Kada Pretplatnik, zbog otkaza/opoziva ovlašćenja komitenta, ukloni API ključ ili komitent izmeni API ključ na SEF a ne dostavi novi Pretplatniku, Pretplatnik gubi pravo pristupa budućim fakturama, ali zadržava mogućnost pristupa istoriji dokumenata tog komitenta. Ukoliko je komitent otkazao/opozvao Pretplatniku i pravo pristupa istoriji dokumenata komitenta, Pretplatnik je dužan u najkraćem mogućem roku od Društva tražiti potpunu de-autorizaciju za tog komitenta, slanjem email-a na opoziv.e-fakture@paragraf.rs
V.
Pretplatnik je dužan da redovno pregleda i upoređuje sadržaj SEF i sadržaj Kancelarka prema broju faktura i propratnoj dokumentaciji. Ukoliko primeti razlike ili bilo koje drugo odstupanje, dužan je da bez odlaganja obavesti Društvo.
VI.
Pretplatnik se putem Kancelarka može neposredno povezati sa funkcijama SEF.
Alternativno, pretplatnik se može povezati sa funkcijama SEF koristeći drugi poslovni/računovodstveni program koji je integrisan sa Kancelarkom.
VII.
U slučaju da Pretplatnik koristi poslovni program koji je integrisan sa Kancelarkom, potvrđuje da je upoznat da dobavljač tog programa zadržava pravo postavljanja svojih uslova klijentima pod kojima se funkcionalnosti integracije mogu koristiti. Pretplatnik je dužan da sa svojim dobavljačem prethodno proveri ispunjenost tehničkih i praktičnih uslova za korišćenje funkcija integracije. U tom slučaju, za bezbednost lozinke i drugih poverljivih podataka Pretplatnika kao i pravila korišćenja, odgovoran je dobavljač tog programa.
Pretplatnik je saglasan da, u slučaju da koristi funkcije integracije, svi poslovni programi iz integracije mogu mođusobno da dele informacije o trajanju, iznosu i paketu njegove pretplate.
Društvo može dodatno naplatiti pogodnosti funkcija integracije.