Na sledećem linku možete pronaći Opšta pravila i uslove pretplate i korišćenja programa "KANCELARKO" i njegovih modula.


Na osnovu člana 18. Odluke o osnivanju Privrednog društva za pravno softversku i izdavačku delatnost Paragraf Lex doo Sremska Kamenica (dalje: Društvo), člana 224. Zakona o privrednim društvima, - dalje: Zakon), člana 13. Zakona o elektronskom fakturasanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021) i članova 2. i 3. Uredbe o postupku i uslovima za davanje i oduzimanje saglasnosti za obavljanje poslova informacionog posrednika ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021) direktor privrednog društva Paragraf lex doo, Bratislav Milovanović dana 23.09.2021. godine donosi:


OPŠTE USLOVE PRUŽANJA USLUGE INFORMACIONOG POSREDNIKA

- na snazi od 24.09.2021. godine -

Nazad na početnu stranu


Opštim uslovima pružanja usluge informacionog posrednika (u daljem tekstu: OPŠTI USLOVI), Privrednog društva Paragraf Lex d.o.o. Sremska Kamenica, ul. Cara Lazara 36, Matični broj: 20240156 i

PIB 104830593 (u daljem tekstu: Paragraf), regulišu se međusobna prava i obaveze između Paragrafa i njegovih pretplatnika kao ugovornih strana, potpisnika ugovora o pretplati na pružanje usluge informacionog posrednika, posredstvom aplikacije (softver) za elektronsko kancelarijsko poslovanje pod nazivom “KANCELARKO” kroz modul e-Fakture (u daljem tekstu KANCELARKO). Potpisivanjem ugovora/zaključnice, pretplatnik odnosno korisnik potvrđuje da je upoznat i da prihvata OPŠTE USLOVE.

Prethodne konstatacije

Član 1.

Informacioni posrednik je, kao novi pravni institut, uveden u zakonodavstvo Republike Srbije, Zakonom o elektronskom fakturisanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021) na snazi od 07.05.2021. godine i razrađen podzakonskim aktima, kojima je propisana mogućnost da subjekti javnog i privatnog sektora mogu poveriti poslove u vezi sa izdavanjem, evidentiranjem, obradom, slanjem, primanjem i čuvanjem (samo za privatni sektor) elektronskih faktura informacionom posredniku koji poseduje saglasnost ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Pre otpočinjanja pružanja ove usluge pretplatniku, Paragraf se obavezuje da pribavi saglasnost Ministarstva Finansija za obavljanje poslova informacionog posrednika

Uslugu informacionog posrednika, Paragraf će pretplatniku pružati kroz modul e-Fakture kao deo Kancelarka dostupan na adresi: www.Kancelarko.rs

Predmet ugovora o pretplati

Član 2.

Pretplatnik, zaključenjem ugovora o pretplati na pružanje usluge informacionog posrednika, poverava Paragrafu da, za njegov račun, vrši poslove u vezi sa izdavanjem, evidentiranjem, obradom, slanjem, primanjem i čuvanjem elektronskih faktura i prateće dokumentacije. Da bi se ove usluge mogle obaviti, neophodna je prethodna aktivnost pretplatnika ili lica koja je angažovano od strane pretplatnika za rad u Kancelarku, uz prethodno obeležavanje (štikliranjem) željene usluge u programu

Trajanje ugovora 

Član 3.

Usluga informacionog posrednika se, kao nadogradnja modula e-Fakture, može ugovoriti samo uz osnovnu pretplatu na Kancelarka - modul e-Fakture, zaključujem posebnog ugovora.

Ugovor za pružanje usluge informacionog posrednika traje najduže 365 dana, od dana zaključenja ovog ugovora, odnosno do isteka osnovne pretplate na Kancelarka (modul e-Fakture) ukoliko ona traje kraće.

Obaveze informacionog posrednika

Član 4.

Paragraf se obavezuje da pri pružanju ove usluge ispuni sledeće obaveze:

  • Uredno, blagovremeno, bezbedno i ažurno ispunjava ugovorne i propisane obaveze
  • Obezbedi povezivanje na državni sistem elektronskih faktura (dalje: SEF)
  • Omogući izdavanje, evidentiranje, obradu, slanje, primanje i čuvanje e-Faktura i drugih podataka, koje SEF dozvoljava, na bezbedan način
  • Da obezbedi osiguranje od rizika odgovornosti za moguću štetu nastalu vršenjem poslova informacionog posrednika u skladu sa propisima
  • Da obezbedi čuvanje elektronskih faktura na način koji omogućava njihovo stavljanje na uvid u slučaju zahteva nadležnog organa koji ima pristup podacima iz sistema elektronskih faktura u skladu sa zakonom
  • Da čuva e-fakture pretplatnika-subjekta privatnog sektora (za pretplate koje nisu istekle, i ukoliko je korisnik tako naznačio u licenci) na rok od 10 godina od isteka godine u kojoj je faktura izdata, dok se e-fakture pretplatnika-subjekta javnog sektora čuvaju trajno u SEF
  • Ukoliko je pretplata istekla, a nije produžena, Paragraf se obavezuje da će o sopstvenom trošku preduzeti odgovarajuće mere radi obezbeđenja prenosa podataka pretplatnika, u skladu sa internim tehničkim uputstvom Ministarstva finansija
  • Da obezbedi javnu dostupnost Opštih uslova na svom veb sajtu, na način koji obezbeđuje njihovu jednostavnu i stalnu dostupnost
  • Da, radi ispunjenja ove usluge, redovno komunicira sa SEF i prenosi mu neophodne podatke iz Kancelarka koje je pretplatnik uneo, odnosno preuzima iz SEF sve podatke koje nudi
  • Blagovremeno obavesti pretplatnika o izmeni ovih opštih uslova

Obaveze pretplatnika (korisnika usluga)

Član 5.

Pretplatnik se obavezuje da ispunjava sledeće obaveze:

  • Da uredno izmiruje finansijske obaveze prema Paragrafu
  • Da se pri korišćenju usluga informacionog posrednika u svemu pridržava odredaba ovih opštih uslova
  • Da pre zaključenja ugovora o korišćenju usluge informacionog posrednika, obezbedi neophodne hardverske i softverske zahteve za njeno korišćenje
  • Da dostavi tačne podatke pri korišćenju usluge
  • Garantuje za ažurnost i tačnost svojih podataka važnih za pružanje ove usluge
  • Da ugovorenu uslugu koristi dobronamerno tj. bez zloupotrebe
  • Da blagovremeno obavesti Paragraf o eventualnim problemima u korišćenju ove usluge
  • Ukoliko je subjekt javnog sektora, da na odgovarajućem mestu u programu to naznači, kao i da naznači ukoliko želi uslugu čuvanja e-Faktura. U tom slučaju, Paragraf mu može pružiti uslugu čuvanja kopija e-Faktura eksportovanih sa SEF (ukoliko SEF podržava takvu funkciju), dok originali e-faktura ostaju trajno čuvani u SEF
  • Da pri korišćenju Kancelarka unosi sve propisane obavezne elemente e-fakture neophodne za njenu punovažnost 

Pravni okvir koji se primenjuje na pružanje usluge

Član 6.

Na sva pitanja koja nisu posebno regulisana ovim Opštim uslovima, primenjivaće se sledeći propisi i druga akta:

  • ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021)
  • ZAKON O ELEKTRONSKOM DOKUMENTU, ELEKTRONSKOJ IDENTIFIKACIJI I USLUGAMA OD POVERENJA U ELEKTRONSKOM POSLOVANJU ("Sl. glasnik RS", br. 94/2017 i 52/2021)
  • ZAKON O OBLIGACIONIM ODNOSIMA ("Sl. list SFRJ", br. 29/78, 39/85, 45/89 - odluka USJ i 57/89, "Sl. list SRJ", br. 31/93, "Sl. list SCG", br. 1/2003 - Ustavna povelja i "Sl. glasnik RS", br. 18/2020)
  • ZAKON O INFORMACIONOJ BEZBEDNOSTI ("Sl. glasnik RS", br. 6/2016, 94/2017 i 77/2019)
  • ZAKON O TRGOVINI ("Sl. glasnik RS", br. 52/2019)
  • ZAKON O ELEKTRONSKOJ TRGOVINI ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 95/2013 i 52/2019)
  • ZAKON O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018)
  • ZAKON O RAČUNOVODSTVU ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021 - dr. zakon)
  • UREDBA O POSTUPKU I USLOVIMA ZA DAVANJE I ODUZIMANJE SAGLASNOSTI ZA OBAVLJANJE POSLOVA INFORMACIONOG POSREDNIKA ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)
  • UREDBA O USLOVIMA I NAČINU ČUVANJA I STAVLJANJA NA UVID ELEKTRONSKIH FAKTURA I NAČINU OBEZBEĐIVANJA VERODOSTOJNOSTI I INTEGRITETA SADRŽINE FAKTURA U PAPIRNOM OBLIKU ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)
  • UREDBA O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA SISTEMA ZA UPRAVLJANJE FAKTURAMA ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)
  • UREDBA O BLIŽEM UREĐENJU MERA ZAŠTITE INFORMACIONO-KOMUNIKACIONIH SISTEMA OD POSEBNOG ZNAČAJA ("Sl. glasnik RS", br. 94/2016)
  • UREDBA O BLIŽEM SADRŽAJU AKTA O BEZBEDNOSTI INFORMACIONO-KOMUNIKACIONIH SISTEMA OD POSEBNOG ZNAČAJA, NAČINU PROVERE I SADRŽAJU IZVEŠTAJA O PROVERI BEZBEDNOSTI INFORMACIONO-KOMUNIKACIONIH SISTEMA OD POSEBNOG ZNAČAJA ("Sl. glasnik RS", br. 94/2016)
  • PRAVILNIK O ELEMENTIMA ELEKTRONSKE FAKTURE, FORMI I NAČINU DOSTAVE PRATEĆE I DRUGE DOKUMENTACIJE KROZ SISTEM ELEKTRONSKIH FAKTURA, NAČINU I POSTUPKU ELEKTRONSKOG EVIDENTIRANJA OBRAČUNA POREZA NA DODATU VREDNOST U SISTEMU ELEKTRONSKIH FAKTURA I NAČINU PRIMENE STANDARDA ELEKTRONSKOG FAKTURISANJA("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)
  • PRAVILNIK O NAČINU I POSTUPKU REGISTROVANJA ZA PRISTUP SISTEMU ELEKTRONSKIH FAKTURA, NAČINU PRISTUPANJA I KORIŠĆENJA SISTEMA ELEKTRONSKIH FAKTURA I NAČINU KORIŠĆENJA PODATAKA KOJI SU DOSTUPNI U SISTEMU ELEKTRONSKIH FAKTURA ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)
  • PRAVILNIK O NAČINU POSTUPANJA CENTRALNOG INFORMACIONOG POSREDNIKA ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)
  • PRAVILNIK O USLOVIMA ZA POSTUPKE I TEHNOLOŠKA REŠENJA KOJI SE KORISTE TOKOM POUZDANOG ELEKTRONSKOG ČUVANJA DOKUMENTA ("Sl. glasnik RS", br. 94/2018 i 87/2020)
  • Specifikacija aplikativnog interfejsa za neposredan pristup sistemu elektronskih faktura
  • Prilagođene primene standarda EN 16931-1 za elektronske fakture u unutrašnjem prometu u Republici Srbiji
  • Srpski standard o elektronskom fakturisanju
  • Evropski standard elektronskog fakturisanja
  • Standard ETSI EN 319 401 "Electronic Signatures and Infrastructures"
  • Standard TS 119 511 "Electronic Signatures and Infrastructures (ESI); Policy and security requirements for trust service providers providing long-term preservation of digital signatures or general data using digital signature techniques"
  • Standard ETSI TS 119 512 "Electronic Signatures and Infrastructures (ESI); Protocols for trust service providers providing long-term data preservation services"

Način rešavanja prigovora i sporova

Član 7.

Sve prigovore, sporove i nesporazume između Paragrafa i pretplatnika, koji bi mogli da nastanu pružanjem usluge Informacionog Posrednika, ugovorne strane će pokušati da reše sporazumno ili putem medijacije. Ukoliko ugovorne strane ne postignu sporazumno rešenje nastalog spora, saglasne su da ga reši stvarno i mesno nadležan sud u Beogradu.

Garantovani nivo dostupnosti usluge

Član 8.

Dostupnost usluge je u direktnoj vezi sa mogućnošću pristupa serveru koji se koristi kao osnova za pružanje ove usluge a koji je na nivou od najmanje 99%. Izuzetno, ovaj procenat može biti niži zbog drugih faktora koje Paragraf ne može kontrolisati, a utiču na dostupnost usluge

Postupak u slučaju prestanka rada informacionog posrednika (izlazna strategija)

Član 9.

Paragraf se obavezuje da, u slučaju prestanka pružanja usluga informacionog posrednika, iz bilo kog razloga, preduzme mere radi zaštite interesa i podataka pretplatnika:

  1. Da o nameri prestanka pružanja usluga informacionog posrednika, blagovremeno obavesti pretplatnika, kao i sve druge subjekte na koje ova usluga utiče
  2. Da organizuje preuzimanje pružanja usluge informacionog posrednika od strane drugog pravnog lica koje ima odobrenje nadležnog ministarstva za obavljanje ove usluge, uz saglasnost novog informacionog posrednika, i tada organizuje bezbednu migraciju podataka pretplatnika sa Paragrafa (iz Kancelarka) na novog informacionog posrednika
  3. Da, ukoliko Paragraf ne organizuje preuzimanje pružanja usluge informacionog posrednika, od strane novog lica, pretplatniku omogući bezbedno preuzimanje svih svojih podataka vezanih za ovu uslugu, u skladu sa internim tehničkim uputstvom Ministarstva finansija
  4. U slučaju sprovedenog postupka stečaja, likvidacije ili prinudne likvidacije nad Paragrafom, elektronske fakture koje je Paragraf čuvao u ime subjekata privatnog sektora prenose se Centralnom informacionom posredniku

U slučaju iz tačke 2, pretplatniku će biti pružena usluga informacionog posrednika do isteka pretplatnog perioda iz ugovora o pretplati, bez dodatne naknade i prava na povraćaj sredstava od strane Paragrafa.

U slučaju tačke 3, pretplatnik ima pravo na povraćaj srazmernog iznosa sredstava, a u visini neiskorišćene usluge.

Uslovi čuvanja poslovne tajne i ličnih podataka

Član 10.

Obrada podataka o ličnosti vrši se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018), a podaci se prikupljaju u svrhu izvršenja ugovora i čuvaju se u zakonskim rokovima a Paragraf ih štiti u skladu sa zakonom.

Podatke koje unese u Kancelarka obrađuje pretplatnik ili lice koje je on ovlastio za korišćenje licence Kancelarka, koji se smatraju rukovaocem i/ili obrađivačem u smislu zakona, a Paragraf samo pruža platformu za njihovu organizovanu obradu i čuvanje, te se eventualno može smatrati trećom stranom. Paragraf može eventualno postati primalac, uz jasan pristanak pretplatnika da se Paragrafu podaci otkriju odnosno da im pristupi.

Sve informacije koje pretplatnik unese u program Kancelarko a koje se smatraju, po svojoj prirodi, poverljivim informacijama zbog toga što njihovo saznanje od strane trećeg lica može negativno da se odrazi na poslove pretplatnika, predstavljaju sastavni deo poslovne tajne.

Isključivo informacije unesene od strane pretplatnika u Kancelarka se mogu smatrati poslovnom tajnom. Sve druge informacije i korespondencija dostavljena Paragrafu od strane pretplatnika na bilo koji drugi način se neće smatrati poslovnom tajnom u smislu ovih opštih uslova.

Paragraf se obavezuje da informacije iz Kancelarka ne otkriva trećim licima. Paragraf se takođe obavezuje da niko od njegovih zaposlenih ili na bilo koji način angažovanih saradnika neće pristupati licenci pretplatnika niti bilo kom poverljivom podatku, bez eksplicitne dozvole pretplatnika i to: isključivo radi utvrđivanja i rešavanja problema korisnika kod pretplatnika u korišćenju ili olakšanju korišćenja Kancelarka. Ova eksplicitna dozvola može biti u bilo kom formatu u kome se predstavnik pretplatnika jasno legitimiše i nedvosmisleno dozvoli pristup Paragrafu. Pristup licenci pretplatnika neće trajati duže nego što je potrebno da bi se utvrdio i otklonio problem u korišćenju.

Paragraf će preduzeti sve standardne tehničke mere, kako bi se sprečio neovlašćen pristup poverljivim informacijama pretplatnika, od strane bilo kog trećeg lica.

Uslovi tehničke i korisničke podrške

Član 11.

Korisnik usluge se može:

  • u slučaju bilo kakvih TEHNIČKIH PROBLEMA pri korišćenju Kancelarka, obratiti putem email-a ili telefona tehničkoj podršci Paragrafa
  • u slučaju bilo kakvih KORISNIČKIH PROBLEMA pri korišćenju Kancelarka, obratiti putem email-a ili telefona korisničkoj podršci Paragrafa

svakim radnim danom u radno vreme na kontakt podatke istaknute u Kancelarku ili portalu Paragrafa.

Paragraf ima pravo posebno naplatiti, prema važećem cenovniku, a srazmerno uloženom broju radnih sati, usluge angažovanja korisničke ili tehničke podrške radi otklanjanja kvarova/problema za koje Paragraf nije odgovoran.

Takođe, u slučaju da pretplatnik koristi svoj server, Paragraf ima pravo posebno naplatiti uslugu tehničke podrške koja je potrebna zbog dodatnih podešavanja i potencijalnog rešavanja komplikovanijih problema, te će se ona naplaćivati po posebnom cenovniku

Cena tehničke i korisničke podrške zavisiće od lokacije i vremena provedenog na otklanjanju kvara/problema, obračunatog prema broju provedenih radnih sati kao i drugih uslova neophodnih za rešavanje kvara/problema od strane Paragrafa

Podaci za kontakt pružaoca usluge

Član 12.

Kontakt podaci Paragraf su:

  • kancelarko@paragraf.rs ili
  • Paragraf Lex, ul. Takovska 42, 11000 Beograd, Srbija

Završne odredbe

Član 13.

Paragraf zadržava pravo izmena i/ili dopuna opštih uslova. Izmenjeni i/ili dopunjeni uslovi će se primenjivati na sve buduće pretplatnike i na pretplatnike koji su pre dana usvajanja novih uslova već zaključili pretplatu, tako što će Paragraf pretplatnika obavestiti o postojanju novih uslova pri čemu pretplatnik, ukoliko nastavi korišćenje Kancelarka u narednom periodu od 14 dana, izražava saglasnost sa novim uslovima. Ukoliko odluči da zbog novih uslova otkaže pretplatu, srazmerna suma preostalom periodu pretplate će biti vraćena/umanjena od duga, bez neopravdanih umanjenja.

Član 14.

Svi navedeni opšti uslovi se odnose isključivo na uslugu informacionog posrednika dok se na sva druga pitanja, koja ne potpadaju pod ovu uslugu, primenjuju Opšta pravila i uslovi pretplate i korišćenja programa “KANCELARKO” i njegovih modula

Član 15.

Opšti uslovi stupaju na snagu danom donošenja.