Na sledećem linku možete pronaći Opšta pravila i uslove pretplate i korišćenja programa "KANCELARKO" i njegovih modula.
Na osnovu člana 18. Odluke o osnivanju Privrednog društva za pravno softversku i izdavačku delatnost Paragraf Lex doo Sremska Kamenica (dalje: Društvo), člana 224. Zakona o privrednim društvima, - dalje: Zakon), člana 13. Zakona o elektronskom fakturasanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021) i članova 2. i 3. Uredbe o postupku i uslovima za davanje i oduzimanje saglasnosti za obavljanje poslova informacionog posrednika ("Sl. glasnik RS", br. 69/2021) direktor privrednog društva Paragraf lex doo, Bratislav Milovanović dana 23.09.2021. godine donosi:
Opštim uslovima pružanja usluge informacionog posrednika (u daljem tekstu: OPŠTI USLOVI), Privrednog društva Paragraf Lex d.o.o. Sremska Kamenica, ul. Cara Lazara 36, Matični broj: 20240156 i
PIB 104830593 (u daljem tekstu: Paragraf), regulišu se međusobna prava i obaveze između Paragrafa i njegovih pretplatnika kao ugovornih strana, potpisnika ugovora o pretplati na pružanje usluge informacionog posrednika, posredstvom aplikacije (softver) za elektronsko kancelarijsko poslovanje pod nazivom “KANCELARKO” kroz modul e-Fakture (u daljem tekstu KANCELARKO). Potpisivanjem ugovora/zaključnice, pretplatnik odnosno korisnik potvrđuje da je upoznat i da prihvata OPŠTE USLOVE.
Prethodne konstatacije
Član 1.
Informacioni posrednik je, kao novi pravni institut, uveden u zakonodavstvo Republike Srbije, Zakonom o elektronskom fakturisanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021) na snazi od 07.05.2021. godine i razrađen podzakonskim aktima, kojima je propisana mogućnost da subjekti javnog i privatnog sektora mogu poveriti poslove u vezi sa izdavanjem, evidentiranjem, obradom, slanjem, primanjem i čuvanjem (samo za privatni sektor) elektronskih faktura informacionom posredniku koji poseduje saglasnost ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Pre otpočinjanja pružanja ove usluge pretplatniku, Paragraf se obavezuje da pribavi saglasnost Ministarstva Finansija za obavljanje poslova informacionog posrednika
Uslugu informacionog posrednika, Paragraf će pretplatniku pružati kroz modul e-Fakture kao deo Kancelarka dostupan na adresi: www.Kancelarko.rs
Predmet ugovora o pretplati
Član 2.
Pretplatnik, zaključenjem ugovora o pretplati na pružanje usluge informacionog posrednika, poverava Paragrafu da, za njegov račun, vrši poslove u vezi sa izdavanjem, evidentiranjem, obradom, slanjem, primanjem i čuvanjem elektronskih faktura i prateće dokumentacije. Da bi se ove usluge mogle obaviti, neophodna je prethodna aktivnost pretplatnika ili lica koja je angažovano od strane pretplatnika za rad u Kancelarku, uz prethodno obeležavanje (štikliranjem) željene usluge u programu
Trajanje ugovora
Član 3.
Usluga informacionog posrednika se, kao nadogradnja modula e-Fakture, može ugovoriti samo uz osnovnu pretplatu na Kancelarka - modul e-Fakture, zaključujem posebnog ugovora.
Ugovor za pružanje usluge informacionog posrednika traje najduže 365 dana, od dana zaključenja ovog ugovora, odnosno do isteka osnovne pretplate na Kancelarka (modul e-Fakture) ukoliko ona traje kraće.
Obaveze informacionog posrednika
Član 4.
Paragraf se obavezuje da pri pružanju ove usluge ispuni sledeće obaveze:
Obaveze pretplatnika (korisnika usluga)
Član 5.
Pretplatnik se obavezuje da ispunjava sledeće obaveze:
Pravni okvir koji se primenjuje na pružanje usluge
Član 6.
Na sva pitanja koja nisu posebno regulisana ovim Opštim uslovima, primenjivaće se sledeći propisi i druga akta:
Način rešavanja prigovora i sporova
Član 7.
Sve prigovore, sporove i nesporazume između Paragrafa i pretplatnika, koji bi mogli da nastanu pružanjem usluge Informacionog Posrednika, ugovorne strane će pokušati da reše sporazumno ili putem medijacije. Ukoliko ugovorne strane ne postignu sporazumno rešenje nastalog spora, saglasne su da ga reši stvarno i mesno nadležan sud u Beogradu.
Garantovani nivo dostupnosti usluge
Član 8.
Dostupnost usluge je u direktnoj vezi sa mogućnošću pristupa serveru koji se koristi kao osnova za pružanje ove usluge a koji je na nivou od najmanje 99%. Izuzetno, ovaj procenat može biti niži zbog drugih faktora koje Paragraf ne može kontrolisati, a utiču na dostupnost usluge
Postupak u slučaju prestanka rada informacionog posrednika (izlazna strategija)
Član 9.
Paragraf se obavezuje da, u slučaju prestanka pružanja usluga informacionog posrednika, iz bilo kog razloga, preduzme mere radi zaštite interesa i podataka pretplatnika:
U slučaju iz tačke 2, pretplatniku će biti pružena usluga informacionog posrednika do isteka pretplatnog perioda iz ugovora o pretplati, bez dodatne naknade i prava na povraćaj sredstava od strane Paragrafa.
U slučaju tačke 3, pretplatnik ima pravo na povraćaj srazmernog iznosa sredstava, a u visini neiskorišćene usluge.
Uslovi čuvanja poslovne tajne i ličnih podataka
Član 10.
Obrada podataka o ličnosti vrši se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018), a podaci se prikupljaju u svrhu izvršenja ugovora i čuvaju se u zakonskim rokovima a Paragraf ih štiti u skladu sa zakonom.
Podatke koje unese u Kancelarka obrađuje pretplatnik ili lice koje je on ovlastio za korišćenje licence Kancelarka, koji se smatraju rukovaocem i/ili obrađivačem u smislu zakona, a Paragraf samo pruža platformu za njihovu organizovanu obradu i čuvanje, te se eventualno može smatrati trećom stranom. Paragraf može eventualno postati primalac, uz jasan pristanak pretplatnika da se Paragrafu podaci otkriju odnosno da im pristupi.
Sve informacije koje pretplatnik unese u program Kancelarko a koje se smatraju, po svojoj prirodi, poverljivim informacijama zbog toga što njihovo saznanje od strane trećeg lica može negativno da se odrazi na poslove pretplatnika, predstavljaju sastavni deo poslovne tajne.
Isključivo informacije unesene od strane pretplatnika u Kancelarka se mogu smatrati poslovnom tajnom. Sve druge informacije i korespondencija dostavljena Paragrafu od strane pretplatnika na bilo koji drugi način se neće smatrati poslovnom tajnom u smislu ovih opštih uslova.
Paragraf se obavezuje da informacije iz Kancelarka ne otkriva trećim licima. Paragraf se takođe obavezuje da niko od njegovih zaposlenih ili na bilo koji način angažovanih saradnika neće pristupati licenci pretplatnika niti bilo kom poverljivom podatku, bez eksplicitne dozvole pretplatnika i to: isključivo radi utvrđivanja i rešavanja problema korisnika kod pretplatnika u korišćenju ili olakšanju korišćenja Kancelarka. Ova eksplicitna dozvola može biti u bilo kom formatu u kome se predstavnik pretplatnika jasno legitimiše i nedvosmisleno dozvoli pristup Paragrafu. Pristup licenci pretplatnika neće trajati duže nego što je potrebno da bi se utvrdio i otklonio problem u korišćenju.
Paragraf će preduzeti sve standardne tehničke mere, kako bi se sprečio neovlašćen pristup poverljivim informacijama pretplatnika, od strane bilo kog trećeg lica.
Uslovi tehničke i korisničke podrške
Član 11.
Korisnik usluge se može:
svakim radnim danom u radno vreme na kontakt podatke istaknute u Kancelarku ili portalu Paragrafa.
Paragraf ima pravo posebno naplatiti, prema važećem cenovniku, a srazmerno uloženom broju radnih sati, usluge angažovanja korisničke ili tehničke podrške radi otklanjanja kvarova/problema za koje Paragraf nije odgovoran.
Takođe, u slučaju da pretplatnik koristi svoj server, Paragraf ima pravo posebno naplatiti uslugu tehničke podrške koja je potrebna zbog dodatnih podešavanja i potencijalnog rešavanja komplikovanijih problema, te će se ona naplaćivati po posebnom cenovniku
Cena tehničke i korisničke podrške zavisiće od lokacije i vremena provedenog na otklanjanju kvara/problema, obračunatog prema broju provedenih radnih sati kao i drugih uslova neophodnih za rešavanje kvara/problema od strane Paragrafa
Podaci za kontakt pružaoca usluge
Član 12.
Kontakt podaci Paragraf su:
Završne odredbe
Član 13.
Paragraf zadržava pravo izmena i/ili dopuna opštih uslova. Izmenjeni i/ili dopunjeni uslovi će se primenjivati na sve buduće pretplatnike i na pretplatnike koji su pre dana usvajanja novih uslova već zaključili pretplatu, tako što će Paragraf pretplatnika obavestiti o postojanju novih uslova pri čemu pretplatnik, ukoliko nastavi korišćenje Kancelarka u narednom periodu od 14 dana, izražava saglasnost sa novim uslovima. Ukoliko odluči da zbog novih uslova otkaže pretplatu, srazmerna suma preostalom periodu pretplate će biti vraćena/umanjena od duga, bez neopravdanih umanjenja.
Član 14.
Svi navedeni opšti uslovi se odnose isključivo na uslugu informacionog posrednika dok se na sva druga pitanja, koja ne potpadaju pod ovu uslugu, primenjuju Opšta pravila i uslovi pretplate i korišćenja programa “KANCELARKO” i njegovih modula
Član 15.
Opšti uslovi stupaju na snagu danom donošenja.